Zintegrowane zarządzanie w urzędzie
22 lipca 2014 r. pracownicy Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim uczestniczyli w konferencji „Procesy, cele, kompetencje – zintegrowane zarządzanie w urzędzie”.
Celem spotkania było zachęcenie pracowników urzędów do aktywnego uczestnictwa w projekcie wdrożenia i doskonalenia nowoczesnych metod zarządzania w urzędach administracji rządowej w województwie.
Spotkanie otworzył Wojewoda Lubuski Jerzy Ostrouch, który powitał przedstawicieli administracji z regionu. Program jest dedykowany urzędom wojewódzkim, ale także administracji zespolonej i niezespolonej w Lubuskiem.
W trakcie spotkania poinformowano uczestników o kluczowych celach projektu. Zaprezentowano poszczególne komponenty projektu: przegląd systemów zarządzania, zarządzanie procesowe, zarządzanie przez kompetencje i zarządzanie przez cele.
Zadaniem realizowanego projektu jest wzrost jakości zarządzania w administracji rządowej. Projekt wpisuje się w cele rządowej „Strategii Rozwoju Kraju 2020” i realizowany jest na zlecenie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W ramach działań, jednostki administracji rządowej objęte doradztwem otrzymają wsparcie w zakresie: Zarządzania Procesowego, Zarządzania przez Cele, Zarządzania przez Kompetencje.
Na cały projekt składają się 3 zadania, z których aktualnie realizowane są dwa: Zadanie 1 – obejmujące wsparciem ministerstwa, urzędy centralne i urzędy wojewódzkie oraz Zadanie 2 – obejmujące wsparciem urzędy administracji zespolonej i niezespolonej na poziomie województwa. Wykonawcą pierwszego z nich jest konsorcjum firm F5 Konsulting i M4 Management Polska, zaś drugiego z nich PwC Polska.
------------------------------
Źródło: RDOŚ w Gorzowie Wielkopolski
Fot.: Lubuski Urząd Wojewódzki